Ngeriii….JT Juga Dakwah Pada Jin

Dulu kawan ana (Maulana Asrof Banten) sempat dakwah ke Bali. Tiba-tiba ada puluhan orang-orang yg kerasukkan. Semua panik serta Pendita (sami) di sana juga kebingungan kerana banyaknya jumlah orang-orang yg kerasukkan lalu Sang Pendita menyuruh pembantu2nya menghubungi orang-orang Islam yg di masjid (jamaah Maulana Asrof) untuk menolong kerana katanya orang-orang Islam juga punya ‘mantra’ pengusir roh jahat.

Singkat cerita, dengan keyakinan bahawa makhluk tidak ada kuasa apa-apa, Maulana menyanggupi menolong dengan catatan yg akan terjadi urusan Allah, kita hanya meminta saja. Dikumpulkan puluhan orang-orang yg kerasukkan itu di lapangan masjid. Maulana duduk di tengah dengan speaker, sebelah hujung kiri berzikir serta sebelah hujung kanan menyimak Al-Quran serta Sang Maulana memberi taghrib ENAM SIFAT saja.

Belum lama, orang-orang ini menjerit-jerit dengar dakwah enam sifat ini dengan ditambahkan ayatnya “sesungguhnya kejayaan & kesuksesan nasib insan serta JIN itu terletak padal amal agama yg sempurna. Tidak lama orang-orang ini pun sedar. Sang Pendita akhirnya berterima kasih serta minta amalan/mantra 6 sifar ini.

Akhirnya dipesankan buku-buku enam sifat eksklusif dari Jakarta (Kebon Jeruk), eksklusif habis dibeli. Sang Pendita eksklusif “menghafalkan mantra orang-orang Islam ini, keren buat mengusir roh jahat”… Selanjutnya ana tidak tahu…

Dakwah ini ditakui syaitan serta dakwah paling tepat merupakan azan! Bila ditemui yg mengaku-ngaku roh ulama, wali serta sebagainya, lumayan saja BERSYAHADAT… kenapa? Kerana dengan ayat-ayat Al-Quran, syaitan pun boleh… apa lagi kita menyimak tidak dalam kondisi suci, tidak yakin serta tidak lebih ilmu jadi susah untuk menaklukkan syaitan. Tapi bila syahadat, itu SUMPAH!! Makhluk ghaib sangat patuh dengan sumpah atas nama Allah, jadi dirinya akan menyingkir..!! Insya Allah.

Kerana syaitan boleh menyerupai siapa saja kecuali Rasulullah s.a.w.

2) Status Mang Cakni Di Grup Kargozari Dakwah

Pernah ana dikala sedang lembur (overtime) malam sama teman, ana pasang kaset ngaji Al-Quran muratal, temanpun bahagia mendengarnya, lalu ana ganti dengan rakaman bayan Maulana Mustaqim yg bayan di istimak ancol tahun 2004.

Baru dengar mukadimahnya, tiba-tiba kawan ana menghentak-hentak meja, tadinya ana kira dirinya tidak suka ana pasang rakaman bayan tersebut, tapi katanya ada yg berotak dalam tubuhnya, lalu ana teruskan putar rakaman tersebut, dirinya mengamuk-ngamuk. Lalu ana berusaha pegang dirinya serta tanya siapa yg ada dalam tubunyanya, katanya dirinya merupakan khadamnya, ana suruh dirinya keluar dari tubuh kawan ana tapi dirinya tidak mau, lalu ana suruh dirinya pergi temui Maulana Mustaqim di India sana, dirinya tidak bisa menolak, akhirnya khadam/jin tersebut pergi serta kawan ana sedar kembali.

3) Status Anton Senohadi Di Grup Kargozari Dakwah

Ana ada kargozari, jemaah yg silaturahim ke Ki Joko Bodo, Si Joko Bodo pengsan mendapatkan jemaah, dirinya menonton tidak sedikit mahluk yg menyertai jemaah dibelakangnya yg silaturahim ke rumahnya (fadhilah orang-orang yg bersilaturahim kerana Allah – di naungi oleh 70 ribu malaikat)

4) Status Mahodum Hsb Di Grup Kargozari Dakwah

Waktu keluar di Sumedang

Kami khususi suatu rumah serta dis amping rumah rumah itu ada rumah tua yg telah lama kosong. Di rumah tua itu mau diadakan agenda ‘uku-uka’, saya telah lupa nama acaranya mungkin itulah yg tentu ‘adu nyali’ yg tidak jarang ditayangkan di TV.

Tanya dengan kru TV nya boleh gak saya ikut kata kawan saya (jamaah). Dijawab boleh saja.

Katakanlah namanya si A, si A pun jumpa dengan amir untuk ikut agenda dengan argumen untuk meningkatkan wang tafakut sebab telah mulai menipis. Amir membolehkan dengan catatan jangan bawa nama jamaah.

Setelah mengisi borang pendaftaran. Pihak TV berkata kelak malam datang jam 12.00 ke lokasi waktu itu malam jumaat.

Di masjid kami bermudzakarah dengan si A. Dia berkata kelak saya akan bayan supaya semua jinnya takut serta sekalian bisa bayan percuma di TV sambil dakwah katanya.

Malam pun tiba kami pergi ke lokasi rumah tua tadi. Si A berkata sebelum agenda TV dimulai boleh tidak saya menonton kondisi dirumah ini. Dijawab Boleh. Setelah melihat-lihat seisi rumah dirinya kembali.

Pawang jin yg bekerja di stasiun TV itu mengatakan:

WADUHHHHHHH… GAWAT DEH… JINNYA SUDAH PADA KABUR SEMUA …. GAK ADA YANG TERSISA…

Cuma lalu saja pun jin nya telah lari apa lagi bila telah bayan. Akhirnya acaranya malam itu dibatalkan. Si A sangat sedih tidak bisa tambahan tafakut katanya

(yaitu) orang-orang yg menyapaikan risalah-risalah Allah, mereka TAKUT kepada-Nya serta mereka tiada merasa TAKUT terhadap seorang(pun) tidak hanya terhadap Allah. Dan cukuplah Allah sebagai Pembuat Perhitungan. (QS. Al Ahzab 59)

Orang-orang yg buat dakwah hanya TAKUT terhadap ALLAH bila tetap ada rasa takut terhadap syaitan berarti imannya belum sempurna.

5) Status Hani Ayah Fathir Di Grup Kargozari Dakwah

Sebenarnya karkun lama yg istiqamah boleh mencicipi kedatangan jin-jin ini.
Kata Ustaz Filnur, di hujung-hujung masjid/bedug masjid kita suka ada suasana/hawa yg dingin tidak biasa bila ada bayan (mungkin mau ikut dengar, mereka takut mendekat/tidak ada daerah kerana telah full dipenuhkan malaikat katanya)

Jadi dirinya merasa kasihan serta eksklusif menuju arah tersebut sambil bayan pelan-pelan ke mereka. Kami yg lihat suka senyum-senyum tapi dirinya katakan, jin juga diciptakan untuk beribadah sepeti kita, beri peluang mereka taubat supaya bisa disamapikan ke teman-temannya untuk menyembah Allah saja.
Wallohu a’lam

6) Status Ghazmisky Alkhanz Di Grup Kargozari Dakwah

Ketika di Mekah, dengan cara tiba-tiba Rasulullah s.a.w menghilang, jadi para sahabat ra. mencari-cari beliau, hingga hingga ke gunung-gunung, akan namun tidak mendapatkanya. Pada paginya dijumpai Nabi s.a.w, datang dari arah gunung Hira.

Baginda bersabda, “Tadi telah datang utusan jin yg telah mengangkat nama-nama jin untuk didakwahkan” Dan akhirnya semua mendengar dakwah Rasulullah s.a.w serta beliau dikala itu bersendirian saja. Tentang riwayat ini ada dalam kitab Abu Dawud, diriwayatkan dari Ibnu Mas’ud.

Jadi kmungkinan besar cerita-cerita tentang dakwah kalangan jin pun disaat kini tetap berlaku ila yaumil qiyamah.

7) Status Ardianto As P Di Grup Kargozari Dakwah

Al-Quran Surah 72 (Jin):

1. Katakanlah (hai Muhammad): “Telah diwahyukan kepadamu bahwasanya: telah mendengarkan sekumpulan jin (akan Al Quran), lalu mereka berkata: Sesungguhnya kami telah mendengarkan Al Quran yg menakjubkan (yang) memberi petunjuk kapada jalan yg benar, lalu kami beriman kepadanya. Dan kami sekali-kali tidak akan mempersekutukan seseorang pun dengan Tuhan kami”

11. “Dan sesungguhnya di antara kami ada orang-orang yg saleh serta di antara kami ada (pula) yg tidak demikian halnya. Adalah kami menempuh jalan yg berbeda-beda.”
13. “Dan sesungguhnya kami tatkala mendengar petunjuk (Al Quran), kami beriman kepadanya. Barangsiapa beriman terhadap Tuhannya, jadi ia tidak takut akan pengurangan pahala serta tidak (takut pula) akan penambahan dosa serta kesalahan.”

14. “Dan sesungguhnya di antara kami ada orang-orang yg taat serta ada (pula) orang-orang yg menyimpang dari kebenaran. Barangsiapa yg taat, jadi mereka itu sangatlah telah memilih jalan yg lurus.”

Di antara jin, ada juga yg beriman serta ada juga yg tidak beriman serta yg soleh serta ada juga yg tidak, ada yg taat serta ada pula yg menyimpang, ada yg ikut jalan yg lurus, ada pula yg tidak. Perlu dakwah supaya di antara mereka ada yg beriman, ada yg soleh, ada yg taat serta seterusnya kerana anugerah akan tersebar, hanya dengan ada yg mau buat kerja dakwah.. Insyaa Allah..

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s

%d blogger menyukai ini: